Kundservice

Behöver du hjälp med ditt abonnemang eller har du en fråga om ETC Mobil?

Här hittar du kontaktuppgifter, vanliga frågor och genvägar till all praktisk information. Vi finns här för att hjälpa dig.

Vanliga frågor just nu

Hur anmäler jag autogiro för mitt abonnemang?

Du kan enkelt anmäla autogiro via Svea genom att klicka på länken nedan och logga in med BankID.När du betalar via autogiro skickas ingen faktura ut automatiskt.

Vill du ändå få en kopia behöver du anmäla e-postfaktura via vår kundtjänst.

Hur byter jag till ETC Mobil från en annan operatör?

Välj ett av våra abonnemang och fyll i beställningsformuläret – vi sköter resten! Om du har bindningstid kvar hos din nuvarande operatör kan du välja ett senare startdatum, så flyttar vi dig när bindningstiden löpt ut.

Vill du behålla ditt nummer? Det fixar vi genom nummerportering.

Kan jag behålla mitt nummer när jag byter till ETC Mobil?

Ja, självklart! När du beställer ett abonnemang väljer du att flytta ditt nuvarande nummer. Vi sköter allt praktiskt och säger upp ditt gamla abonnemang när flytten sker.

Vill du hellre ha ett nytt nummer? Det går lika bra – du väljer vid beställningen.

Hur kan jag kontrollera täckningen i mitt område?

Du kan se aktuell täckning i hela landet via Telenors täckningskarta för 4G och 5G.

Vad gör jag om jag upplever dålig täckning?

Kontrollera först Telenors täckningskarta för att se om området påverkas. Om problemet kvarstår – kontakta vår kundservice så hjälper vi dig med felsökning.

Hur spärrar jag mitt nummer?

Om du behöver spärra ett abonnemang (till exempel vid förlust eller stöld) kontaktar du kundservice på kundtjanst@etcmobil.se eller 08-470 94 29.

Vi hjälper dig direkt.

Vad gör jag om jag förlorat min PIN- eller PUK-kod?

Koderna finns på det kort som levererades med ditt SIM-kort. Om du inte hittar dem kan du kontakta kundservice så skickar vi nya uppgifter.

Är det bindningstid på ETC Mobils abonnemang?

Nej, vi har inga bindningstider.

Du kan när som helst avsluta ditt abonnemang till nästa fakturaperiod – enkelt och utan krångel.

Hur fungerar dataanvändning utomlands?

När du surfar utomlands använder du roaming. Inom EU ingår surf och samtal som hemma. För abonnemanget Superbra ingår 40GB surf inom EU samt EU+ (Storbritannien, Schweiz, Turkiet, Thailand och USA). utanför EU tillkommer kostnader enligt prislistorna nedan.

Hur avslutar jag mitt abonnemang?

Du avslutar när du vill via kundtjänst eller ditt konto.

Uppsägningen sker direkt eller vid månadsskiftet, beroende på när du säger upp. Det kostar inget att avsluta och du behöver inte förklara varför – vi vill att du ska stanna för att du vill, inte för att du måste.

Hur säkerställer ETC Mobil säkerheten i sitt mobilnät?

ETC Mobil använder Telenors mobilnät – ett av Sveriges mest utbyggda och säkra.

Nätet skyddas av avancerade säkerhetsprotokoll som motverkar obehörig åtkomst och säkerställer att dina data är trygga.

Vad händer med de 20 kronorna som går till solceller?

Varje månad går 20 kr av din abonnemangsavgift direkt till att installera nya solceller i ETC:s solparker. Det betyder att din mobilräkning är med och finansierar verklig klimatnytta – ny förnybar elproduktion i Sverige.

Hitta snabbt

Besök vår samlade FAQ för ETC-företagen

Där hittar du svar på vanliga frågor om abonnemang, fakturor, täckning och mycket mer – både för ETC Mobil och våra andra tjänster.

Se var ETC Mobil har täckning

Upptäck hur bra täckning du har där du bor, arbetar eller reser. ETC Mobil använder Telenors nät med stabila täckning i hela landet.

Prislista för våra tjänster och tillval

Här hittar du aktuella priser på abonnemang och tillval för både privatpersoner och företag.

All information samlad på ett ställe

Här hittar du allt du behöver veta om avtalsvillkor, personuppgifter, och ångerrätt.

Behöver du mer hjälp?

Kontakta oss direkt

Fyll i formuläret nedan så återkommer vi så snart som möjligt.

Du kan använda det för alla typer av frågor, oavsett om det gäller tekniska problem, prisfrågor eller felanmälan. Vi ser till att ditt ärende hamnar hos rätt person direkt.